Kunjungan

Sabtu, 23 Ogos 2008

Najib pula bersumpah


Belum pun berlalu seminggu setelah Saiful Bukhari bersumpah bahawa dirinya telah diliwat oleh DSAI, kini tiba giliran Najib pula bersumpah. Najib bersumpah bahawa dia tidak kenal dan tidak ada kaitan dengan perempuan Mongolia.


"Dengan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya tidak kenal dan tidak ada kaitan dengan perempuan Mongolia," kata beliau .


Najib berkata: "Saya tidak tahu sama ada orang lain nak bersumpah atau tidak, tapi saya tahu saya tak buat salah. Ini antara saya dengan Tuhan."


Komen: Kini sumpah telah menjadi cara melepaskan diri daripada tuduhan. Menyebutkan serangkai ayat sumpah amat mudah. Namun mendatangkan bukti amat susah. Jika kegagalan membawa bukti boleh diselesaikan dengan bersumpah, alangkah mudahnya tugas para hakim dan peguam. Kaedah pembuktian dalam Islam tidak menerimapakai acara bersumpah ini kecuali dalam kes li'an.

Tiada ulasan: