Kunjungan

Rabu, 23 April 2008

Datuk Lee Kah Choon keluar dari parti Gerakan


Bekas timbalan setiausaha agung Gerakan, Bekas timbalan setiausaha agung Gerakan, Datuk Lee Kah Choon mengambil tindakan keluar dari parti itu ekoran kontroversi yang tercetus selepas beliau menerima jawatan dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang."Memandangkan, pucuk pimpinan Gerakan tidak boleh menerima keputusan saya (menerima jawatan tersebut), maka saya percaya langkah terbaik bagi saya ialah untuk menarik diri sepenuhnya daripada politik parti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.mengambil tindakan keluar dari parti itu ekoran kontroversi yang tercetus selepas beliau menerima jawatan dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang."Memandangkan, pucuk pimpinan Gerakan tidak boleh menerima keputusan saya (menerima jawatan tersebut), maka saya percaya langkah terbaik bagi saya ialah untuk menarik diri sepenuhnya daripada politik parti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Komen penulis: Peristiwa ini jelas memperlihatkan bagaimana BN hilang kebijaksanaan politik. Lim Guang Eng memperlihatkan bagaimana politik tanpa dendamnya telah menyebabkan kecelaruan BN kian parah.

Tiada ulasan: